Cliëntenraad
Thebe Hagedonk heeft een cliëntenraad.
Wat is een cliëntenraad?
Iedere zorginstelling moet een cliëntenraad hebben. Zo kunnen bewoners of hun vertegenwoordigers meedenken en meepraten over de kwaliteit van de zorg. Door deze medezeggenschap is er inspraak bij besluiten die cliënten kunnen raken. Een individuele cliënt heeft inspraak. Een cliëntenraad vertegenwoordigt alle cliënten en geeft gevraagd en ongevraagd advies. Bij belangrijke beslissingen van de instelling is instemming van de cliëntenraad nodig.
Wat doet een cliëntenraad?
De zorg verandert. Daardoor wordt het steeds belangrijker dat de cliënten of hun vertegenwoordigers een stem hebben in die veranderingsprocessen. Ook het bewaken van de kwaliteit van de organisatie en de geleverde zorg is van groot belang. De cliëntenraad heeft daarin een belangrijke rol.
Meedenken & meedoen!
De cliëntenraad vindt het belangrijk dat de communicatie tussen bewoners en directie van woonzorgcentrum Thebe Hagedonk optimaal is.
- Bewoners en de cliëntenraad hebben invloed op het beleid van het woonzorgcentrum. De cliëntenraad praat, namens of samen met de bewoners over allerlei zaken die belangrijk zijn, zoals woonomstandigheden, voeding, activiteiten en andere zaken.
- De cliëntenraad geeft ook advies. Wellicht wilt u ook uw mening geven over bepaalde plannen en veranderingen. De directie en de cliëntenraad horen graag uw mening, ideeën en wensen.
- De cliëntenraad is uw ‘spreekbuis’. Samen meedenken en meedoen verhoogt de kwaliteit van zorg, wonen en ontspanning voor u. Laat uw stem horen! Het gaat over uw welzijn.
Heeft u een vraag of suggestie over de zorgverlening? Hieronder kunt u lezen hoe u ons kunt bereiken.
Contact:
E-mailadres cliëntenraad: Clientenraadhagedonk@hotmail.com